Date de contact
+40-(269) 22.34.62 scoala18sb@yahoo.comCum ajungi la noi?
Str. Lungă, Nr. 65Ne gasesti si pe:
facebookDemarare: 01-09-2017 – Data limită: 31-08-2019
Proiect de referinţă: 2017-1-RO01-KA201-037188
Program: Erasmus+
Acţiune cheie: Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici
Tipul de acţiune: Parteneriat strategic pentru educaţia în şcoală
Termeni cheie:
Acces pentru cei defavorizaţi Creativitate şi cultură Incluziune - echitate
În proiectul nostru, grupul-ţintă este format din elevii:
• ai căror părinţi sunt divorţaţi sau separaţi;
• care au probleme emoţionale;
• care au probleme de comportament;
• care au probleme în a-şi verbaliza emoţiile;
• care au rezultate şcolare modeste, stimă de sine scăzută şi înregistrează insucces şcolar.
Ne propunem să explorăm definiţia elevilor „cu risc”, ai căror părinţi sunt divorţaţi, şi posibilităţile pe care implicarea în artă şi teatru îi poate ajuta să evite căile periculoase care duc la eşec şi la comportamente antisociale. Unul dintre neajunsurile educaţiei tradiţionale este că relaţia cu profesorii poate fi una bazată pe atenţie şi preocupare, dar nu este uşor de susţinut. Elevii cu risc au nevoie şi de atenţie, şi de stabilitate în aceste relaţii. Ei au nevoie să îşi fundamenteze sentimentul de încredere şi au nevoie de timp pentru a comunica profunzimea interioară, frustrările, dar şi aspectele pozitive ale vieţii lor în şcoală şi în afara acesteia. Ştim că doar după ce se creează baza unei relaţii solide, un adult poate deveni o sursă de consiliere credibilă şi bine primită de elev. Noi, profesorii implicaţi în proiect, intenţionăm să facem acest lucru prin construirea unei relaţii de tip interviu, „faţă în faţă”, prin activităţi cu profil artistic şi prin teatru.
Scopul proiectului nostru este de a plasa arta şi teatrul în cadrul unei strategii educaţionale privind procesul de învăţare şi să arătăm că abilităţile copiilor cu probleme în familie, descoperite prin artă şi teatru, au impact atât în cultura individuală, cât şi în cea şcolară sau de grup. Credem că, pentru aceşti elevi cu risc, arta şi teatrul oferă o soluţie viabilă la problemele cu care se confruntă, incluzând spaţiul personal, stima de sine, îndeplinirea sarcinilor de lucru şi gândirea complexă. Arta şi teatrul le vor permite elevilor cu risc să exteriorizeze ceea ce se întâmplă înăuntrul lor. Aceste activităţi vor pune elevii în situaţii de conducere sau coordonare în situaţii în care şcoala nu le oferă această şansă din cauza formatului ei tradiţional, ierarhic.
De-a lungul celor doi ani ai derulării proiectului, vom organiza 13 şedinţe cu grupul ţintă de elevi. Aceste şedinţe includ activităţi artistice şi dramatice. Pe baza unui curriculum special conceput şi adaptat elevilor cu divorţ în familie, copiii vor face activităţi prin joc şi artă pentru a-şi exterioriza şi verbaliza coerent emoţiile şi gândurile. Profesorii de artă şi teatru au ales şi decis activităţile din cadrul proiectului sub atenta îndrumare a consilierilor noştri şi a celor din echipa parteneră letonă. Pe lângă exteriorizarea şi împărtăşirea sentimentelor, activităţile au ca scop creşterea respectului de sine, creşterea autocontrolului în gestionarea emoţiilor, dar mai ales integrarea în societate prin cunoaşterea altor persoane cu aceleaşi probleme, din diferite ţări, care să le dea sentimentul apartenenţei la o anumită categorie socială.
La finalul proiectului, aşteptările de la elevii „cu risc” ai căror părinţi au divorţat sunt:
• abilităţi sporite de a folosi arta şi teatrul pentru dezvoltarea lor socială, emoţională şi fizică;
• abilităţi sporite de a comunica şi cu alţi elevi în situaţii şi cu interese similare din alte ţări participante;
• competenţe sporite în folosirea limbilor străine şi o mai mare înţelegere şi capacitate de reacţie la diversitatea socială, lingvistică şi culturală prin comunicarea cu elevi cu interese similare din ţările participante;
• o atitudine mult îmbunătăţită faţă de educaţia din şcoală şi rolul acesteia în cariera de viitor, care să contribuie la diminuarea ratei de abandon şcolar.
"Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei."
Start: 01-09-2017
End: 31-08-2019
Project Reference: 2017-1-RO01-KA201-037188
Programme: Erasmus+
Key Action: Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Action Type: Strategic Partnerships for school education
Topics:
Access for disadvantaged Creativity and culture Inclusion - equity
Summary
In this project, our target group is the students:
• whose parents are divorced or separated
• who have emotional problems
• who have behaviour problems
• who have difficulty expressing feelings in words
• who are low academic achievers with low self-esteem and experience little school success
We are planning to explore the definition of "at risk" students, whose parents are divorced and the posibilities that involvement in the art and drama can aid these students to novigate the dangerous pathways away from failure and risky behaviours. One of the shortcomings of traditional education structure is that relationships with teachers may be caring, but they are not easy to sustain. At-risk need relationships that are both caring and stable. They need to build a sense of trust and have time to communicate the complexity, frustrations, and positive aspects of their lives in and out of school. We know that only after creating a strong relational base will an adult have the platform to be a source of enduring and cherished advice to a student. We, the teachers take part in the project, are planning to earn it by building a relationship through one to one interviews, art and drama activities.
The aim of our project is to place art and drama as a strategic part of learning process and to show that the skills that children of divorce glean from art and drama experience have an impact on both individual and the whole school culture. We are suggesting that for these at risk students, art and drama will offer solutions to issues they face; these issues include problems involving personal space, patience, self-esteem, completion of work and complex thinking. Art and drama will allow at risk students to represent externally what takes place internally. These activities will place students in a leadership role when they might not be chosen as a leader in a traditional academic school setting.
During the two years period of the project, we are going to make 13 sessions with our target group of students. These sessions include art and drama activities. Using a specifically prepared curriculum to address the needs of kids in divorce, children will do activities through play and creativity to help express and talk about their feelings. The Art and Drama teachers have decided the activities ,that we are planning to use in the project, by the guidance of councellors at our schools and Latvian partner. These activities will help these students to express themselves in a society, raise their self-esteem, share their feelings, control their anger and ,most importantly, to see that there are many people with the same problem in different countries too.
At the end of the project, we are expecting "at risk" students whose parents are divorced:
• Increased possibilities using art and drama for social, emotional and physical development of students at risk;
• Increased possibilities to communicate with pupils with similar situation/ interests from other participating countries;
• Increased competence in foreign languages and greater understanding and responsiveness to social, linguistic and cultural diversity through communicating with pupils with similar interests from other participating countries;
• More positive attitude regarding school education and the role of education in the future career, contributing to the diminution of drop-out rate.
"The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsi¬ble for any use which may be made of the information contained therein."
Rezultatele testării pentru clasa pregătitoare germană (anul școlar 2018-2019)
Testare - limba germană (pentru clasa pregătitoare 2018-2019)
Regulamentul de ordine interioară pentru anul școlar 2017-2018
Etapa a doua de înscriere în clasa pregătitoare (an școlar 2017-2018)
Apel pentru selecția profesorilor în grupurile de lucru pentru elaborarea curriculumului pentru disciplinele / domeniile de studiu obligatorii din învățământul gimnazial
© Copyright . All rights reserved MoFoca